Tren ile Avrupa Roma 2.bölüm

Roma’da 2 gün geçirip yola çıkacaktık lakin daha ilk gün Erin’in önce kuru öksürük sonra 40 derecelere çıkan ateş vesilesi ile 2 gün daha ekledik ve yılın son günü 31 Aralık için Venedik tren biletlerimizi aldık.

Interrail biletlerimizi 4 ocak olarak başlattığımız için Venedik tren biletine hatırı sayılır bir ödeme yaptık. İlk elin günahı olmaz madem dedik tamamen planlama hatası oldu. Bugün yola çıkalı tam 1 hafta oluyor ve biz daha yeni yeni anlamaya başladık trenle yolculuk nasıl olabiliyor meselesini. Hızlı trenlerlede global pass denilen bilet geçerli değil sadece minnak bir indirim yapıyorlar !! Dolayısı ile hızlı trenler değil aktarma yapa yapa ülke değiştirmek gerekiyor en azından şimdilik İtalya içinde öyle olduğunu anladık. 4 ocak günü Venedik’ten Nice’e yolculuğumuz 3 ayrı aktarma ile gerçekleşecek heyecanla beklemedeyim! Nice ‘e gitmeyi planlamamıştık çünkü interrail uygulamasında “Barcelona’a gece ne güzel uyuya uyuya gidecektik 2 aktarma ile” diye hayal ettiğimiz bir yolculuk bulmuştuk, bir gittik ki bilet rezervasyonu yapmaya hatırı sayılır bir ücret istiyorlar o yolculuk için! Biletçi ile oturup uygun trenleri çıkartıp bir rota çizdik : Venedik -> Milano -> Ventimiglia ve Nice olmak üzere saat 13.30 Venedik istasyondan binip akşam 22.00 de Nice’e varacağız ( inşallah 🙂 ) Tabii rezervasyon için extra 10 euro gibi kişi başı bir ödeme yapılıyor ki koltuğun olabilsin. Bir kaç yolculuk sonrası bu interrail biletinin ne kadar anlamlı olup olmadığını çözeceğim du bakalım! Tabii program değişince kalacak yer bulmak konusu da değişti. 2 gündür bütçemize uygun Nice’de yer arıyorum henüz bulamadım! Elbet kalırız bir yerde diyoruz  ona da du bakalım:) Bu arada neler yaptık? Bir önceki yazımda belirttiğim konuk evinde yılbaşı üzeri yer olmayınca yeni bir yer arayışına girdik. şansa hemen 1 durak ötede başka bir konuk evi bulduk: Hotel Paradise ..bildiğin cennet demek isterdim ama değil :=) Temiz bir pansiyon ama zaten benim gözüm Erin’in iyileşmesi için bir oda 4 duvar sıcak bir alandan başka bir şey görmüyor o yüzden temiz olması yeterli personel de güler yüzlü gerisi o an için boş. Otele yerleştiğimizde Erin’in ateşi düştüğü ve iyi olduğunu söylediği için hemen yakınımızdaki Piazzo del Popolo’ya doğru bir yürüyüş yapalım dedik. Önceki yazıda dediğim gibi gezi rehberi niteliğinde yazmayacağım için ŞURADAN Roma hakkında güzel bilgiler edinebilirsin. Hava güneşli ve odamız yürüyerek 8-10 dakika kadar Avrupa’nın en geniş olduğu söylenen meydanına. Meydana geldik Leonardo da Vinci Müzesine girdik ( 10€ yetişkin 8€ çocuk bilet ücreti 5 yaşa kadar ücretsiz yaklaşık 60 adet Da Vinci eseri/buluşu sergileniyor) müzeye girdikten 3 dakika sonra Erin kötüleşti biz de gerisin geri odaya döndük.

Ben akşama doğru yemek almak için bölgeyi keşfe çıktım. Lepanto metro durağının dibinde bir otel ve bölge oldukça hareketli. Yürüyerek Termini istasyona kadar 30 dakika bile sürmüyor metro ile 4 durak. O akşam nefis bir al götür pizzacı keşfettim ondan sonra da hep oradan yedik fiyatları çok uygun ve çok lezzetli. Brown & Brown Coffee & Cornetteria Bira Şarap gibi içecekler ise marketten almak çok daha uygun.

Erin yatakta iyileşmeye çalışırken Alpay the 100 dizisinin 2. sezonunu ortalamayı başardı ben de ördüğüm battaniyeye iyice konsantre oldum. Geceyi 39-40 derece ateşle geçirdikten sonra ertesi sabah düşen ateşle biraz moralim düzeldi lakin insan tanımadığı bir şehirde biraz panikleyebiliyormuş masum bir ateşle bile itiraf ediyorum : çok korktum! Hastane, acil servis, ambulans, taksi numarası hepsi elimde hazırdı!! O kadar yani! Çok şükür ertesi gün düşmüştü ateş ancak odadan çıkmadan dinlenmesini sağladık. Cuma günü kardeşim bizi ziyarete geldi. Alpay Erin ile odada kaldı biz de Tuğçe ile gümüş suyu bulmak için sokaklara dökülüp bu vesile ile San Pietro ve Vatikan bölgesini yürüyerek dolaştık.

San Pietro’ya ya da müzelere girmek zaten mümkünsüzdü! Kilisenin meydanında kilometrelerce içeri girmek isteyen insanlar o soğukta bekleşiyordu. Gümüş suyunu da ilk defa kardeşimden duydum, bu değişik bir konu denedik: 2 gün içinde öksürük kesildi neredeyse ama bilemedim biraz daha test etmek gerekiyor 😉 Bir kahve içip biraz yolları dolanıp biraz özlem giderip odaya geldik sonra Alpay bir tur yaptı ve birden Venedik biletlerini almamız gerektiğine karar verince bu sefer ben metroya atlayıp Termini’ye gittim. Biletleri alıp yürüyerek otele doğru yol aldım böylece La Repubblica, Barberini, İspanyol Merdivenleri gibi nokta atış yerlere uğrayıp havasını kokladım. Kardeşim ve Banu ile İspanyol merdivenlerinde güzel bir kahve içtim. Böylece Roma’yı Alpay ile bölüşerek ve yürüye yürüye gezmiş olduk. Ayaklar patladı tabii bir de soğuk eklenince!

Cuma günü ateş düşmüş keyfi yerine gelmiş olan Erin gece tekrar 39 derece ateşi görünce bende panik havası başladı lakin ertesi gün yolculuk var. Başına gelmeden senaryo kurmayan kaç anne var bilmiyorum ama daha olmadan yüzlerce senaryo ile uyudum yine o akşam! Yani dese biri uçak bileti var atlayıp döneceğim o kadar! Ertesi sabah odayı teslim ettik tren saatine kadar masada oturup tabletlerimizden dizi seyrederek tren saatinin gelmesini bekledik çok şükür ateş düşmüştü. Eski yılı, hastalığı, geride kalması gereken her varsa hepsini o odaya tıkalayıp arkama bakmadan çıktım!

Bu akşam Venedik’te 3. akşamımız. Venedik! Ayrı bir yazıda geçmem gerekiyor lakin ben AŞIK OLDUM! Buranın aşıklar şehri olduğunu söylemişti çok sevdiğim bir arkadaşım yanılmış olmalı çünkü şehrin kendisi AŞK! Bunu da bir sonraki yazıda konuşalım olmaz mı?

Venedik’ten sevgiler ve iyi yıllar olsun.