Henüz yorum yapılmamış

Uludağ

9 Temmuz akşamı ekibimizle beraber Bursa yoluna çıktık. 3,5 saatlik yolculuktan sonra önce şehir içinde yorgunluk çayımızı içtik sonra dağ yoluna devam ettik .

Akşam geç saatte vardığımız için kampımızı Kirazlıyayla’a attık.Sabah erkenden kalkıp kampı toplayıp oteller bölgesine çıkıp arabamızı park ettikten sonra biraz bilgi alıp yürümeye başladık.

Rotamız oteller bölgesinden kayak pistlerini kesen yol üzerinden Volfram madenine doğru ilerliyordu. Bu yol yaklaşık 1,5 saat sürdü . Volfram madeninden yukarıya doğru yolu takip ettikten sonra bir tepenin ardından düz patikaya çıktık. Yaklaşık 1 ssat içerisinde küçük zirvenin altındaki patikaya ulaştıktan sonra patikaya devam ederek yaklaşık 1,5 2 saatte göllere ve zirveye ayrılan yol ayırımına geldik. Soldan devam edince zirveye kadar yine yaklaşık 1,5 saatte vardık. Zirveden aşağıdaki göllerin görüntüsü çok etkileyiciydi. Zirver defterine yazdıktan sonra zirvenin hemen yanındaki tepeden Kilimli Göle kamp atmaya indik.4 tane gölden sadece Kilimli Gölde ve Aynalı Gölde su kaynağı var. İndiğimizde birkaç çadır daha vardı. Yol boyunca bize eşlik eden 8 yaşındaki Melis , babası ve ağabeyinin kampının yakınına kampımızı attık . Yemeklerimizi yedikten sonra derin bir uykuya daldık.

Oteller bölgesinden kamp yerine kadar geçen süre 7 saat oldu. Hava açık ve güneşliydi.Dönüş yolundaysa küçük zirveye çıkıp sırttan Fatin tepesine ordanda oteller bölgesine inmeyi planladıysakda sis bastırdığı için ve de yolu bilmediğimiz için geldiğimiz yoldan bu sefer 5 saatte geri döndük. Arabamıza atlayıp dönüş yoluna geçetik fakat şehir içinde Tarihi Bursa Kebapçısında İskender kebabımızı yedikten sonra.

Harita için http://www.bsm.gov.tr/uludag_rota.htm adresine bakabilirsiniz.